Close-Up: Anna

2013-07-20
13:24:47

Sprudlande energi!
Hallihallåååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå!
(jag får ju passa på att använda min å-tangent, den blir ju aldrig använd annars...hihi)
 
Denna veckan har varit underbar på många sätt! Jag har varit full i energi och gjort en massa trevliga saker, mest innehållandes alkoholhaltiga drycker. Haha!
 
Förra fredagen hade vi 5-årskalas/sommarfest på jobbet. 3000 pers som ville festa loss. Det var lyckat! Förutom att det var 2 timmars kö till maten...jag vägrade...jag drack öl istället! Dem hade till och med arrangerat fyrverkeri, riktigt nice! Vi fick inga gratis skor men, man kan ju inte begära allt :P
 
På lördagen fyllde en kär vän 30, så vi gick ut och drack öl och sedan vidare till en karaokebar! Sjukt kul!
 
På söndagen gjorde jag inte många knop...så där som det ska vara!
 
Sedan var det dags för jobbvecka. Denna veckan flöt på bra! Det kändes som att jag kom in i gänget lite bättre också.
 
På måndag kväll kom Denise tillbaka från sin semester i Portugal...inte alls avis eller så nej...vi åt lite och tittade på en ny serie tillsammans. Lite bonding kan man säga.
 
På tisdagen var vi ett gäng tjejer från jobbet som tog med oss ett par öl och satte oss i parken. Med tanke på att jag inte haft så mycket kontakt med dem innan kändes det bra att se att vi hade mycket gemensamt. På väg hem bestämde tre av oss för att käka lite thai så det gjorde vi och tjötade i flera timmar.
 
På onsdagen hade jag feedback-möte på jobbet. Det kändes riktigt bra! Jag fick höra vad jag gjorde bra och vad jag kunde förbättra. Allt i allt var dem nöjda med mitt presterande, så fortsätter jag bara så här så behöver jag inte oroa mig att jag inte ska klara min provanställning.
 
Efter jobbet gick en annan tjej och jag ner till vattnet vid jobbet och drack en öl och pratade. Vi hade en del att att ta igen, eftersom hon vart borta 3 veckor för att skriva tentor.
 
På torsdagen hade Denise bjudit in ett par vänner för diskussion. Hon vill nämligen starta egen och hade kört fast och behövde lite inspiration. Vi gick till en tapasbar och beställde massa smårätter och cocktails. Det blev en hel del brainstormande och jag blev ännu mer sugen på att starta eget även jag.
 
Igår träffade jag Manu och vi gick till en Biergarten för att fira att hon äntligen hittat en ny lägenhet. Grattis till henne! Med tanke på att hon bott med sin kille i typ ett år nu, även om dem inte är tillsammans längre så är jag så innerligt glad att hon äntligen kommer bort därifrån. Hon var verkligen en helt ny person, så mycket gladare, bara av att veta att hon snart ska flytta ut. Även om vi satt vid bordet bredvid några gamla arbetskamrater så hade vi så mycket att prata om att vi inte ens brydde oss om att flytta över till dem andra.
 
Nej nu ska jag inte tråka ut er med mitt dagboksskrivande mer...men jag måste säga att det känns underbart när man har sådana här veckor där man känner att man har all energi i världen och även om jag inte sovit så många timmar per natt så har jag känt mig utvilad varje dag.
 
Nu ska jag gå ut och ta till vara på det fina vädret och se vad denna dagen har att erbjuda!
 
Energikramar till er mina goa vänner!

Kommentar:
#1: Jenny

Det låter toppen ju! Härlig att du har sånt flyt! Puss <3

2013-07-24 @ 20:41:20
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: