Close-Up: Anna

2012-02-12
19:33:31

Still alive!!!
Ja, ni undrar säkert varför jag inte har bloggat på länge nu och det har sina skäl. Dels har jag varit upptagen med fest, dels med jobb och dels kämpat med en förkylning.

Vi börjar från början:

Förra fredagen gick vi ett gäng från jobbet till en Irländsk Pub där vi drack öl och sjöng karaoke. Ja, vi var till och med uppe på scenen och drog några gamla godingar. Riktigt kul och en härlig kick!

På lördagen var det sedan dags för 90-talsfest och vi tjejer möttes upp innan för några drinkar. 90-talspartyt var riktigt coolt och vi dansade som galningar till Backstreet Boys, Britney Spears, Offspring, No Doubt m.fl. Dessutom var en tysk kändis där, Olli P...jag hade ingen aning om vem det var, men dem andra blev glada...haha!

På söndagen var jag rätt så död, det är tufft att hålla igång så varje helg!

Måndag morgon vaknade jag med halsont, men pallrade mig till jobbet för möte, som självklart blev försjutet...men när vi väl hade det höll vi på i över 3 timmar. Under hela 1 timme stod en av cheferna och tjötade om vilket ansvar vi har nu att allt blir bra och hur vi måste ha en positiv utveckling i vår kategori varje vecka från och med nu. Efteråt pratade vi om alla problem och tankar vi hade med vår avdelningschef. Det kändes som ett givande möte, men även frustrerande. Vilken press vi har på oss nu!

Jag har äntligen fått en inköpschef som hjälper mig med min kategori. Det känns jättekul och vi jobbar bra ihop. Men i samband med att hon började utökades helt plötligt mitt ansvar från Accessoirer till att även ha hand om "småmöbler" (jag vet inte hur jag ska översätta det). Detta innebär allt som är smått såsom soffbord, byråer, hallmöbler, ..., ..., och ja det finns liksom inget slut känns det som. Så nu känns det lite tufft!!!

Sedan flöt veckan på och jag kände mig mest instängd i en låda. Min näsa var täppt, jag hostade och var allmänt trött. Jag borde nog stannat hemma någon dag, men lät det vara till helgen. Det har varit sjukt kallt i mitt rum på sistone. Med tanke på att det har varit 10-15 minusgrader ute dem senaste 2 veckorna så är det inte så konstigt. Detta har resulterat i att jag sovit i leggings, linne, tröja och OnePiece och sedan med täcke och filt ovanpå. Helt galet!

I torsdags kom en viss Mister B till stan och vi var ute och åt middag på vår favoritrestaurang. Det kändes verkligen som för ett halvår sedan och var hur mysigt som helst. Sedan gick vi till en pub och drack Bulmers och pratade om allt och inget. Då han ska jobba lite här kommer han även tillbaka nästa vecka. Me like!

På fredagen tvingade jag mig till jobbet och gjorde det jag skulle innan jag gick hem. Tyvärr fick jag neka flera fester och begav mig istället hem till soffan. Där har jag spenderat i stort sett hela helgen. Nu känner jag mig äntligen som en människa igen, men helt 100 är jag inte riktigt.

Lite te och ännu mer sömn så mår jag förhoppningsvis prima imorgon!

Vad har ni gjort i helgen vänner?

Kramar


Kommentar:
#1: Jenny

Jaa du ..

Själv har jag vart i ditt "hemland". Alltså det tyska riket, närmare bestämt Kiel. Där åt jag en nudelbox och drack en chang för att ta en latte på Starbucks efteråt. Allt för att påminnas om dej <3



Puss

2012-02-15 @ 22:07:33
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: